ویدئو | اجرای آهنگ «فرنگیس» سیاوش قمیشی توسط مجری شبکه سه

پیمان طالبی، مجری شبکه سه تلویزیون در یک مراسم آهنگ «فرنگیس» سیاوش قمیشی را اجرا کرد.
کد خبر: ۲۵۹۴
۱۰:۳۴
۱۳ مهر ۱۴۰۳
۱۰:۳۴
۱۳ مهر ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۵۹۴

راستان | در این ویدئو پیمان طالبی،مجری شبکه سه تلویزیون به نحوی آهنگ «فرنگیس» سیاوش قمیشی را می‌خواند که حاضران در سالن را به وجد می‌آورد و با او هم‌سرایی می‌کنند.

 
ویدئو | اجرای آهنگ «فرنگیس» سیاوش قمیشی توسط مجری شبکه سه

چرا قطعه «فرنگیس» سیاوش قمیشی مهم و محبوب است؟ 

"فرنگیس" یکی از آثار مهم و محبوب سیاوش قمیشی است که از نظر محتوایی و هنری مورد توجه بسیاری از طرفداران موسیقی پاپ فارسی قرار گرفته است. این آهنگ، اولین بار در آلبوم "غروب تا طلوع" که در سال ۱۳۷۵ (۱۹۹۶) منتشر شد، قرار گرفت.

شعر و مفهوم: شعر این آهنگ توسط شهیار قنبری، شاعر و ترانه‌سرای برجسته، سروده شده است. این آهنگ در کنار موضوعات عاشقانه، به نوعی به مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز اشاره دارد. "فرنگیس" نمادی از دختری است که در شعر عاشقانهٔ این اثر، نمایانگر زیبایی، آزادی و جذابیت است، اما در پس پردهٔ این عشق، نوعی تضاد فرهنگی یا دوری از ارزش‌های اصیل را هم می‌توان احساس کرد. این اثر از سویی به احساسات عاشقانهٔ گوینده (قمیشی) اشاره دارد و از سویی دیگر، به چالش‌های عشق در مواجهه با دنیای مدرن و تغییرات اجتماعی پرداخته است.

موسیقی و تنظیم: قمیشی همواره با سبک موسیقی منحصر به فرد خود شناخته شده است و "فرنگیس" نیز از این قاعده مستثنی نیست. آهنگ با ملودی ملایم و فضایی آرام شروع می‌شود و فضای نوستالژیک آن در ترکیب با صدای قمیشی و تنظیم موسیقی که توسط خود او انجام شده است، احساسات عمیقی را برمی‌انگیزد. موسیقی "فرنگیس" تلفیقی از سازهای الکترونیک و آکوستیک است که به شیوه‌ای روان و هماهنگ تنظیم شده است.

تأثیرات و محبوبیت: سیاوش قمیشی یکی از پیشگامان موسیقی پاپ مدرن ایران است و آهنگ "فرنگیس" نیز در کنار دیگر آثار او مانند "حلقه"، "بی‌سرزمین‌تر از باد" و "ستاره" به‌خوبی مورد استقبال قرار گرفت. این آهنگ نه تنها به خاطر ملودی دلنشین و شعر زیبا، بلکه به دلیل تنظیم حرفه‌ای و صدای متمایز قمیشی، محبوبیت بالایی پیدا کرد.

در مجموع، "فرنگیس" یکی از آثار ماندگار در کارنامه سیاوش قمیشی به شمار می‌رود که توانسته است همچنان در میان مخاطبان موسیقی ایرانی جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

ارسال نظر
خواندنی‌ها

مریم مومن تصاویری تازه خود منتشر کرد.  او. حکایتی کوتاه...

پیمان طالبی، مجری شبکه سه تلویزیون در یک مراسم آهنگ...

فرمانده انتظامی پردیس از قتل خانوادگی در این شهرستان...

اخبار مربوط به ایرانی بودن ایلان ماسک به سرعت در فضای...